apam
29 آبان 1401 - 11:40

تحلیل فؤاد ایزدی از نقش رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی در اغتشاشات اخیر

استادیار دانشکده مطالعات جهان گفت: رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور روابط عمومی گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب شده‌اند و نقش و اهداف گروه‌های تروریستی و تجریه طلب را به عموم مردم منتقل کنند. - اخبار استانها -فؤاد ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از شیراز در خصوص نقش رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور در تحریک قشر جوان و دانشجو اظهار داشت: این شبکه‌ها روابط عمومی گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب شده‌اند و نقش و اهداف گروه‌های تروریستی و تجریه‌طلب را به عموم مردم منتقل کنند. استادیار دانشکده مطالعات جهان در خصوص اینکه عناصر ضدانقلاب به دنبال تجزیه ایران هستند و این قبیل اغتشاشات هم در همین راستا صورت گرفته است، گفت: البته درصد خیلی کم از مردم به حرف‌های رسانه‌های معاند توجه می‌کنند چرا که اکثریت مردم نمی‌خواهند کشورشان تجزیه شود و شاهد عملیات تروریستی باشند. وی ادامه داد: خطای اشتباه راهبردی بزرگی را شبکه‌های معاند انجام می‌دهند و دلیل آن این است که این افراد مجری رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند و دغدغه رژیم صهیونیستی تجزیه ایران است و در تلاش هستند همین محتوا را به مردم و مخاطب انتقال دهند. عضو هیأت علمی دانشکده مطالعات جهان بیان کرد: با تمام هزینه‌هایی که شبکه‌های خارجی انجام می‌دهند در عمل موفق نخواهند شد به خاطر اینکه اصولا کارشان اشتباه است. ایزدی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سئوال که نقش دخالت کشور‌های اروپایی که طرف مذاکره در بحث برجام هستند، در این آشوب‌ها چیست؟ پاسخ داد: کشور‌های اروپایی در بحث برجام بد عمل کردند و متاسفانه سیاست خارجه مستقل ندارند و گوش به فرمان آمریکا هستند و ماهیت واقعیتشان همین است که در هفته‌های گذشته نشان دادند. وی با اشاره به اینکه واقیعت فرانسه، انگلیس و برخی از کشور‌های اروپایی مشخص شده است، افزود: این درس و تجربه‌ای برای کشور ایران است که حجم دشمنی کشور‌های اروپایی آنگونه که هست را ببینیم و تحت تاثیر تبلیغات آن‌ها نباشیم. استادیار دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در ادامه اظهار کرد: تجمعات اعتراضی محدود است و اکثر قریب به اتفاق مردم متوجه شدند که داستان چیست و اقلیت اندکی هنوز متوجه نشدند که برخی از این‌ها عقبه و ارتباط بیرونی دارند. ایزدی در ادامه با اشاره به اینکه ضعف‌هایی در حوزه تبلیغی در داخل کشور داریم، خاطرنشان کرد: اگر نهاد‌های فرهنگی و تبلیغی بهتر کارشان انجام می‌دادند آن درصد اندک هم تحت تاثیر این تبلیغات قرار نمی‌گرفتند لذا این فرصتی برای بازبینی مشکلات داخل کشور است. انتهای پیام/424/
منبع: تسنیم
شناسه خبر: 867877